Voimmeko auttaa?

Vahva tunnistautuminen maksamisessa

Uusi EU:n laajuinen maksupalveludirektiivi (PSD2) astui voimaan 14.9.2019. Tämä vaikuttaa myös C More -maksuihin seuraavilla tavoilla:

  1. Kun tilaat C Moren, tulee sinun vahvistaa maksukorttisi tiedot vahvaa tunnistautumista käyttäen. Tunnistautumistavat riippuvat omasta pankistasi ja näitä ovat mm. pankin oma verkkopalvelu, tunnuslukusovellus tai tekstiviesti. Tunnistautumisen jälkeen saat onnistuneesta tilauksesta kuitin sähköpostitse.

  2. Jos tilauksesi sisältää ilmaisjakson, vahvistuksen yhteydessä maksukortin kelpoisuus tarkistetaan katevarauksella (1€), joka palautetaan automaattisesti. Veloitusta ei siis tapahdu.


Vaikka maksamiseen tuleekin yksi mutka matkaan, on kyse sinun maksamisen turvallisuuden lisäämisestä.

Jos olet aloittanut tilauksesi ennen direktiivin voimaan astumista, etkä ole vaihtanut korttiasi 14.9.2019 jälkeen, tulee sinun päivittää korttitietosi meille. Pankit lopettavat oman aikataulunsa mukaan ilman vahvaa tunnistautumista rekisteröityjen maksujen tukemisen, joka johtaa siihen, että suoraveloituksemme ei enää onnistu ja tilauksesi on vaarassa päättyä. Saat maksuasiat kuntoon "vaihtamalla maksukorttisi", eli syöttämällä saman kortin tiedot meille uudelleen, jonka yhteydessä nyt pyydetään pankin vahva tunnistautuminen. Ohjeet kortin päivittämiseen löydät täältä: Maksukortin vaihtaminen.

Mikäli mikä tahansa askarruttaa, voit napata yhteyden asiakaspalveluumme. Parhaiten tavoitat meidän C Moren chatissa, jossa olemme linjoilla päivittäin klo 9-23.

< Ajankohtaista